fredag 17 juli 2009

Vilken underbar sommardag!


Vädret till trots så satte jag igång att baka bullar på förmiddagen! Bullbak vid en varm ugn är ingenting jag vanligtvis föredrar när det är strålande sol ute. Men men! Ända sedan blivande bullmamma Linda (då menar jag inte blivande bull utan blivande mamma. Bull är hon ju redan ;) ) var här i måndags och förklarade hur man gör kringel- krångel bullar (tydligen heter de knutar eller knyten eller nåt, men det visste jag inte förrän nyss och mitt namn är roligare) så har jag varit så sugen på att testa! Så idag var jag tvungen att göra slag i saken :) nöjd med resultatet trots att vi nästan hade slut på kanel! De ser så mycket godare ut och jag inbillar mig att de ÄR det också :)

Annars har vi mest varit ute och lekt i solen idag :) för övrigt längtar jag efter semestern till vimmerby och öland! Det är första gången vi åker på semester sedan barnen kom. Förutom spa- kryssningen för ett par år sedan då Miguel friade, men då var ju inte Ronja med. Det ska bli superkul! Vi har hyrt en husvagn i 10 dagar.

Jag vill också passa på att hälsa nr 2 och 3 i årets babyboom välkomna till världen! När jag fick Kattens sms blev jag alldeles gråt-färdig :) och idag när hon skickade en bild på den allra finaste bebis- pojken var tårarna på väg igen. Åh min lilla katt har fått en alldeles perfekt liten prins :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar