lördag 27 december 2008

Full fart!


Här har det varit full fart idag som vanligt! Ronja sov för ovanlighetens skull hela natten i sin säng inatt, men vaknade istället kvart över 6.. Halv sju gjorde jag välling i hopp om att hon skulle sova en stund till, men eftersom hon varken var tyst eller still en minut så vaknade ju tillslut Lova också och då var det ju kört! Bara att gå ner och hälla i sig en kanna kaffe för att hålla ögonen öppna, passade på att ta en dusch medans kaffet brygges också :) efter grötmatning och lek var det ju lunchdags och vila, sedan skulle vi hämta pappan på jobbet och få se hur det såg ut också! Så på med kläder, ut med barnen, in med Lova i bilen, in efter alla saker som inte gick att få med samtidigt som barnen, in med Ronja i bilen! Sedan uppstod ett problem.. Hur f..n gjorde man med Ronjas bälte?! Lovas nya stol blev ju Ronjas istället och jag hade inte prövat än!.. Jag tror jag krånglade i en kvart innan jag lyckades! Väl utanför sos fick jag inte tag på miguel som var upptagen så vi packade in oss i bilen igen och väntade på att han skulle ringa upp.. Sedan in, upp för massa trappor, genom massa låsta dörrar( man kan tro att de förvarar statshemligheter där!) En snabb titt, iväg till ica maxi, hem, in med mat, på med kaffe, mata Lova, leka en snabbis, sedan kom pappa och annika, välling till barnen och nu sängen! God natt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar