torsdag 4 december 2008

Hur är det möjligt?!


Varje gång miguel är borta på kurs så händer det nånting! Förra året när han var på brandkurs var det jag som blev jätte-sjuk! Hög feber, jätte- förkyld och ingen röst.. Förra gången han var iväg fick ju Lova öron- inflammation! Och nu då? Det började med en förkyld och grinig Ronja, sedan blev Lova plötsligt väldigt kinkig vid nattningen och hon har sovit väldigt oroligt både på dagarna och nätterna.. Igår insåg jag att nåt var fel. Vi hade varit på stan och skulle lämna filmer vi hyrt men det fanns ingen parkering i närheten så jag tänkte att om jag ändå var tvungen att ställa mig i parkerings- huset och släpa ut vagnen så kunde jag lika gärna passa på att köpa lite julklappar! Så vi gick runt lite och ganska snart började Lova skrika.. Tänkte att hon nog var hungrig och gick till fiket och värmde mat. Och hungrig var hon nog för hon åt nästan hela burken och en halv fruktpuré :o men hon blev inte så särskilt mycket gladare.. Så vi packade in oss i bilen igen och åkte hem! Hon somnade som en stock så fort vi började rulla, men det var ju inte så konstigt med så mycket mat i magen! När vi kom hem var hon fortfarande trött och kändes lite varm, men det tyckte jag inte heller va så konstigt eftersom hon suttit påklädd i bilen så länge. Gick upp och la mig med henne och hon sov ända till kvart i 2 då jag fick väcka henne för att vi skulle hinna till dagis. Åkte och hämtade Ronja, gjorde lite mellanmål och försökte få i Lova lite också. Men hon ville inte ha.. Tog upp henne för att byta blöja och kände att hon fortfarande kändes varm! Tog tempen.. 39,6 :o tänkte att det kan inte vara möjligt! Hon hade ju nyss tokskrattat åt Ronja och hon borde vara mer hängig Isåfall! Kollade igen, nu blev det 39,2. Herregud! Vad gör man då?! Gav henne alvedon och ringde Bvc men där var det bara telefonsvårare så jag lämnade ett meddelande.. Vår Bvc-tant ringde upp efter ett tag och kom till slut fram till att jag skulle fortsätta ge alvedon och näsdroppar och höra av mig idag igen ifall jag trodde att det kunde vara öronen igen (va på läkarkontroll förra veckan och örat såg då inte helt bra ut..) . Inatt har jag inte sovit alls.. Bara hunnit slumra till mellan hennes skrik.. Så imorse ringde jag innan dom ens öppnade och bad henne ringa upp eftersom hon fortfarande hade över 39 i feber. Fick komma så fort jag hade lämnat Ronja och mycket riktigt så var det rött i örat! Eva- lena gick iväg och letade upp en doktor som skulle titta och överdrev lite så vi skulle få medicin;) fick penicillin och jag hoppas verkligen hon mår bättre snart! Tack och lov så kom miguel hem för nån timme sedan. Så ikväll slipper jag natta barnen i flera timmar! Det är svårt nog att få Lova att sova nu utan att Ronja springer in hit eller ligger i sin säng och ropar på mig.. Efter det här skulle jag behöva semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar