lördag 29 november 2008

Lite juligt har jag lyckats gjort iallafall..


Fick ett infall i onsdags när Ronja var på dagis och letade fram lite julsaker! Det var det här, en ljusstake och en julstjärna jag lyckades få fram. Lova sov hela förmiddagen så då städade jag lite och hann klättra in i skrubben! Resten är så långt in så jag orkade inte ens försöka komma fram dit.. På onsdag kväll kom miguel hem och då var han ledig i torsdags så då passade vi på att julklapps- shoppa också när Ronja var på dagis, så nu är barnens klappar klara :) i tid för en gångs skull ;) men Miguels är ju kvar.. Får se när jag ska hinna med det, han åker ju bort en vecka till nu.. Igår tänkte jag att jag och Ronja skulle städa lite, det slutade med grin och skrik.. Hon är ju livrädd för dammsugaren fortfarande, och trodde att jag skulle dammsuga upp hennes leksaker. Men vi fick bort det mesta från golvet och under soffan och jag lyckades både dammsuga och torka golvet både i köket och vardagsrummet :) tyvärr syns det inte längre idag.. Hade tänkt att jag kanske kunde få fram lite mer saker idag men båda barnen har varit på ett jädrans humör hela dagen så jag tappade liksom lusten.. Sedan hade Miguel huvudvärk och gick och la sig på soffan när han kom hem så då blev det inget då heller, men jag och Ronja har bakat pepparkakor! Som blev brända så hon tycker inte om dom :( kanske får göra ett nytt försök imorgon. Med alltihop ;) jag som aldrig tyckt om julen vill plötsligt ha det fint och juligt! Om jag börjar bli gammal eller om det är barnen som gör det vet jag inte.. Men jag har t.o.m beställt röda gardiner till köket :o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar