onsdag 5 november 2008

Första roliga dagen på Kyrkis!


Idag var jag och Lova på föräldragrupp, den här gången på Kyrkis. Lova har ju mest varit trött-sur när vi varit där innan men idag somnade hon när vi lämnade Ronja kl 9 på dagis, sedan var jag tvungen att åka till affären och köpa med lite mat till henne och ta ut en peng till fika som kostar en tia. Kom till Kyrkis strax efter halv 10, sent som vanligt och Lova sov fortfarande. Gissa om hon blev förvånad när hon vaknade och var omringad av massa bebisar och nya leksaker(vilket fick mig att inse att hon nog behöver lite nya mer stimulerande leksaker hemma!)! Hon började direkt flörta med en 6 månaders Gabriel :) sedan satt hon och pillade med en telefon som hade stora knappar som spelade musik ända tills det var sångstund innan fikat. Åh, kaffe! Personalen har lärt sig att sockret måste fram när jag kommer så Maud sprang före och hämtade , det är antingen bara jag som vill ha socker eller så vågar ingen annan fråga säger hon- är det så ovanligt med socker i kaffet?! Vi fikade och pratade sömn och mat med bvc-tanten, Attans vad alla ungar är olika! En liten tjej som föddes nån vecka innan Lova sover från 21-9 :o herregud vilken lyx! Men dom flesta har det mer som jag! Det var full fart på Lovisen hela tiden pratade och skrattade med både bebisar och mammor :) hon satt glad hos bvc-tanten en stund också medans jag Kissade. Men vid halv 12 började hon bli trött och visste inte om hon skulle skratta eller gråta så då packade vi ihop oss och åkte hem, hon somnade som en stock så fort bilen började rulla och vaknade inte förrän jag började packa ihop mig för att hämta trollet, så det var bara att kasta i henne mat (ögonen hängde fortfarande ;) ) och sätta henne i bilstolen igen! Ville inte väcka henne annars hade jag tagit promenaden till dagis som igår, fast det var ju mycket kallare idag också.. Köpte vinterstövlar till Ronja igår! Man vet ju aldrig när dom kommer behövas, i morse behövdes dom! Det gick hur bra som helst att prova skor! Vet inte om det var choklad- mutan som gjorde det men vi fick mäta foten utan skrik :o vanligtvis blir det hysterisk panik när hon ska ha nya skor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar