lördag 22 november 2008

Argaste bebisen i stan!


Lova fick prova äta smörgås- rån idag fast jag var osäker på om det är för tidigt för det. Hade på lite smör också så att det inte skulle bli så torrt! Har aldrig sett henne så glupsk! Hon tryckte in det där i munnen och när det nästan var slut tog jag bort den lilla biten som var kvar så hon inte skulle svälja den hel, så arg som hon blev då tror jag aldrig hon har varit :o jag gjorde iordning resten av rånet och gissa vad hon gör?! Hon vänder sig bort ifrån oss! Satt bortvänd och smög med sitt rån tills det gick av och jag tänkte ta bort den biten som lossnade, jäklar vad högt hon skrek! Hon tyckte nog att jag var elakast i världen!.. Sedan dess har ingenting varit bra förrän nu när hon sover;) men jag tyckte det var bäst att inte ge henne för mycket första gången när jag inte ens är säker på att det är dags att prova.. Ronja tryckte i sig halva chokladbollar, åt en halv, la tillbaka den, tog en ny, åt en halv, la tillbaka den, ja ni förstår ;) men allt ska ju vara lika så när Lova fick smörgåsrån skulle ju hon också ha det, åt halva ;) nu är Ronja ute och leker i snön med farfar, det är nog 3 dm här och som ett brev på posten kom vinter- deppen i morse med en släng av dunkande huvudvärk som inte går över ens med hjälp av ipren.. Ville inte gå upp ur sängen.. Särskilt inte halv 7! Men det var ju inte mycket att göra åt det, bara att kliva upp och längta till middags-vilan (som inte blev!) Och sedan längta tills kvällen så jag får krypa ner i sängen.. Nu är ju kl snart 3 så det är väl bara 4 timmar kvar ungefär Tjoho! För ikväll är ju karln i huset hemma och hjälper till med nattningen. Tack och lov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar