fredag 21 november 2008

Ensam kväll igen..fast med två barn!


Som inte vill sova.. Lova somnade redan halv 7, men när jag kom ner ville Ronja också gå upp. Och Ronja går man inte bara upp och nattar.. Det ska tittas på film och läsas bok och sedan måste man stanna tills hon sover.. Lova vaknade så klart efter en timme, mitt emellan avstängning av film och läsning av bok, och det tog nästan lika lång tid att få henne att somna om eftersom storasyster så fort hon somnade till antingen kom inspringande eller ropade: MAMMA!!! Så frustrerande! Det brukar vanligtvis gå ganska fort att få lovisen att somna, nu tog det 40 minuter fast hon var så trött att hon inte orkade hålla upp huvudet när jag skulle lura ut en rap.. Tillbaka in till Ronja som aldrig vill sova! Tittade klart på tjorven och mysak (vem är egentligen mysak?! Har iofs aldrig lyckats se hela filmen..) innan vi stängde av och släckte lampan. Det är helt sanslöst vad fort hon somnar bara hon försöker :o men det är just det att hon inte försöker.. Hon ska sjunga, pilla på allt, gnissla med Nappen och munnen går i ett ;) det där gnisslandet får mig nästan att bryta ihop! Gjorde nämligen likadant själv när jag var liten och så fort jag hör det ljudet (eller bara ett liknande gnissel!) så känner jag i tänderna hur det kändes och ryser i hela kroppen, Hua! Men nu sover hon äntligen och jag hann ner och kissa, Attans vad det snöar förresten :o , innan Lova började gnälla igen.. Men nu sov ju Ronja så då funkade det att bara stoppa in Nappen! Men jag hör hur hon skruvar på sig så det funkar nog inte så länge.. Klockan är ju ändå kvart över 9 och hon åt senast till bolibompa. Vet inte om jag ska försöka smyga igång tv:n eller försöka hinna somna innan hon vaknar igen.. Är ganska slut så det lutar åt det sista.. Imorgon bär det av på 70-årskalas till mormor :) då får vi se hur släktfotot blev! Åh jag tänker på mina mostrar med alla deras barn såna här kvällar, jag har 2 barn att natta och det blir kaos ;) god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar