måndag 3 november 2008

Playdate


Idag hade jag tänkt att vi skulle gå till Kyrkis eftersom Ronja är ledig måndagar och fredagar så det är enda dagen hon kan följa med. Men eftersom Ronja vaknade 6 imorse igen så blev ju Lovisen trött innan och då skulle hon vara sur och grinig där samtidigt som Ronja skulle vilja att vi var med och lekte- ingen bra kombination..fast Lova sov ju inte så länge eftersom hon bara tar en power nap på förmiddagen, men då stod jag och diskade eftersom diskmaskinen la av.. Och det började bli dags för lunch eftersom frukosten blev så tidig. Tänkte att vi skulle vila efter lunchen och kanske ta en promenad efteråt när det inte var så kallt idag, men då ringde Marie och frågade om jag ville bjuda på kaffe och lite vuxet sällskap tackar jag ju inte nej till! Och lite barnsällskap till Ronja är ju aldrig fel heller! Så hon och Liam kom och barnen lekte sig trötta, när dom skulle gå frågade Liam om Ronja ville komma och leka i hans rum sedan och det ville hon såklart:) vi gick upp och vilade nästan 2 timmar och sedan var det dags att laga mat! Miguel kom hem och började pyssla med diskmaskinen medans vi åt och gjorde oss klara. När vi gick fungerade den igen men han var ju tvungen att få tillbaks alla skruvar på rätt plats så han stannade hemma. Ronja och Liam lekte medans vi vuxna drack ännu mer kaffe och Lova gapandes stirrade på ballerina- paketet och flaxade med armarna som om hon visste vad som fanns i :) hon såg så galen ut att krisse tog fram kameran och filmade ;) själv hade jag varken kamera eller telefon med mig.. Nu har Lovisen nyss somnat och Ronja är nog på god väg därinne också fast hon tittar på pippi :) en lång men rolig dag för dom små barnen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar