lördag 8 november 2008

Nybadad men full med blåbär;)


Ja båda mina barn är riktigt förtjusta i blåbär:) och jag med! Finns det nåt godare till pannkakor och våfflor än riktig Blåbärs-sylt?! Synd att det är så svårt att få tag på stora Blåbärssylt-burkar.. Köpte på nån marknad i somras men den tog ju slut ganska fort! Vi hade lite Blåbärsfrossa häromdagen när Ronja kom hem från dagis :) Lova med puré och jag och Ronja med fil ;) kan lägga in en bild med Ronjas mustasch också haha nu är det lördag kväll och jag har gått upp och lagt mig med Lovisen, dom andra är nere fortfarande eftersom pappan har besök. Niklas hade fått med sig lite grejer till diskmaskinen från vår säljare på elgiganten, så förhoppningsvis funkar den imorgon! Men man ska ju inte ropa hej, och peppar peppar.. Det skulle ju vara Attans jobbigt om vi inte får ordning på den nu när jag blir ensam en vecka! Jag har ju för några timmar på mitt dygn redan och inte blir det lättare om jag ska stå och diska halva dagarna.. Imorgon är det farsdag och det ska vi fira såklart! Presenten är ju inslagen och klar, det är bara tårta som fattas! Tur att man kan köpa :) vi ska också fotograferas! Min mormor fyller år om ett par veckor och ska få ett kort på alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Ute såklart, dom har nog inte hittat nåt ställe inomhus där vi får plats ;) herregud! Knäppte ett sånt kort när jag var 12-13 år, då var vi kanske 10 st på bilden- annat blir det imorgon! Mamma + 2 barn + mina 2, det är 5. Tommy och hans 3 barn, då är vi 9. Lena med 4 barn och 2 barnbarn, 16. Eva och hennes 8 barn, då måste vi bli 25 va? Eller har jag glömt nån? Ja ja, vi får väl se imorgon;) nu kom dom andra upp också! Jag ska titta på musikmaskinen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar