onsdag 20 maj 2009

Hektisk dag


Det känns som det inte är första gången jag ser den rubriken ;) men idag har det verkligen varit fullt upp HELA dagen! Jag och barnen lämnade huset halv tio imorse för att gå till kyrkan. Nu är ju inte kyrkan direkt ett ställe i min smak men det var sista dagen på kyrkis och avslutningen skulle påbörjas där ( och vad gör man inte för barnen?). Där sjöng vi sånger i ring, mest barnvisor men dom slängde Såklart in en psalm här och där också. Vår familj var väl den enda som inte var uppsnofsad, Oops! Men som sagt, kyrkan är ju inte min grej.. Sedan bjöds det på kaffe,tårta och lek! Men barnbidragsdag som det var så behövdes ju mat förrådet fyllas på så vi åkte efter en stund in till stan. Lova satte igång med nr 2 där i bilstolen så vi fick stanna till hos svärmor på vägen, sedan vidare till centrum där vi skulle möta upp lillebror som skulle hjälpa till att spendera ett presentkort på dressman. Jag och barnen åt glass under tiden :) Lova blev dock väldigt trött och grinig och antagligen hungrig för vilket barn vill Äta lunch när det serveras tårta?! Men vi hade ett till presentkort att spendera och det blev några linnen till mamman tjoho! Sedan var det äntligen dags för ica maxi där vi fick börja med lunch innan vi kunde handla. Klockan var nästan halv fyra när vi åkte därifrån och barnen somnade som stockar! Hann bara packa upp maten och ge Lova lite gröt innan farmorn och farfarn kom på besök och lämnade den sista rena Tvätten. Maskinen har ju precis blivit lagad. Sedan var det ju bolibompa och välling och nattning! Och Grey's Anatomy förstås :) god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar