tisdag 19 maj 2009

Mitt lilla troll :)


Lova har blivit så duktig på att resa sig upp, hon hon blir fortfarande lika stolt Hihi så sött! Hon är så lycklig över att hon kan ta sig fram själv och är min lilla svans. Men häromdagen när jag höll på att städa lite i vardagsrummet tyckte hon nog att jag var lite för tråkig och o-busig ;) för helt plötsligt var hon försvunnen! Jag ropade lite men inte ett ljud till svar, men så plötsligt kikade hon fram bakom väggen mellan köket och hallen och skrattade och började sedan leka titt ut :)

nu ligger hon och sover middag bredvid mig, det blev en tidig morgon och jag fick väcka båda barnen vilket i princip aldrig händer annars! Ronja verkar ju ha en inbyggd väckarklocka och brukar komma in kl 6. Men idag skulle dagis åka med buss till Hyttön halv 9 och vi behövde vara där 8.20 så strax efter 7 gick jag in och väckte henne så att hon fick vakna till medans jag plockade fram kläder åt oss och sedan väckte jag Lova som sov sött trots att väckarklockan ringt 3 ggr! Trötta barn och en trött och stressad mamma, men vi var på dagis 8.20 PRICK!

Ronja blev ledsen och sa att hon inte ville vara på dagis :( hoppas att det blir bättre sedan när Lova också börjar, det kanske känns lite som att jag lämnar bort henne och istället är med Lova.. Men när hon är ledig så vill hon ju inte vara ledig heller! Hum..

Jag börjar känna mig riktigt peppad inför skolstarten :) hoppas av jag kommer in på religionsvetenskapen!! Det ska bli så roligt att träffa lite människor som inte bara pratar barn! Det gör ju jag också, men det är ju för att barnen just nu är mitt liv. Det ska bli så kul att få använda huvudet till lite mer än att komma ihåg matsäckar, blöjbyten och läsa barnböcker ;) hur jag ska hinna plugga med 2 barn blir en senare fråga..Jag får väl bosätta mig på biblioteket eller i skolan så fort miguel är hemma. Nä nu ska jag passa på att vila bort lite förkylning innan Lovisen vaknar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar