måndag 5 januari 2009

Martina haag, kyla, trots trots trots!


Fy f..n vad jag är trött på den här kylan nu! Höll på att bryta ihop när jag tittade på termometern i morse som visade 19 minus! Jag fryser när det är 19 plus! Men eftersom sotaren skulle komma hade jag ändå lite hopp, om kaminen godkändes skulle det iallafall bli varmt inne :) Tji fick jag.. Efter nästan en timme här sa han att det var lite som behövdes fixas, nån trälist behövdes tas bort och det fanns nån läcka på vinden.. 'sedan måste vi komma tillbaka och kolla så allt är okej, och du får INTE elda innan dess!' onda ögat gav han mig också, som om han trodde att jag skulle tända på så fort han gick utanför dörren! Fick köpa ett element till Ronjas rum istället så vi slipper ligga med vinterkläder på nätterna. Ha ha det gjorde jag nästan min vinter i spanien! Här försöker man smita undan vintern en gång och hamnar i det kallaste spanien på 100 år, ganska ironiskt. Och med stenväggar, stengolv och stormar i en liten havsby blev det isande kallt även inomhus! Vi låg nerbäddade med dubbla byxor och tröjor på nätterna för att kunna sova överhuvudtaget! Inte blev det bättre av att dom trodde att vi bara var dumma svenskar som gjorde av med för mycket gas när vi gick till hyresvärden och sa att vi inte hade varmvatten! Dom gav oss ny gas varenda gång vi klagade, men inte hjälpte det! Sista veckan skickade dom upp nån som konstaterade att el calentador eller va den hette var urgammal och behövde bytas ut! Men nu var det ju inte gamla minnen som skulle avhandlas här, det var ju Ronjas element, vilket leder mig till Ronja som varit trotsigare än trotsigast idag! Det var på vippen att jag lämnade henne här och rymde kan jag ärligt säga! Vad tusan gör man?! Man går på föräldrakurs och där pratar dom tandborstning en hel eftermiddag, men hur man hanterar sånt här nämner dom inte alls?! Herregud, jag vet väl hur man borstar tänderna! Det finns väl viktigare saker att ta upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar