lördag 3 januari 2009

Så var den här dagen slut


Herregud, jag fick sovmorgon ända till 11 så min dag har ju knappt börjat! Men nu har Lova precis somnad och miguel och Ronja kom precis upp så jag blir nog kvar här jag med. Det är ju ganska varmt och mysigt i sängen :) är faktiskt ganska trött trots allt. Åh vad skönt det ska bli när småbarns- åren är avklarade så man får sova ordentligt på nätterna istället! Fast då springer dom väl ute halva nätterna så man inte kan sova ändå..äh, det är ju mysigt med småbarn! Man får sig ju ganska många skratt :) och ett skratt förlänger ju livet så gammal blir jag nog ;) idag har elin och gustav varit här på middag! Lasagne bjöds det på och alla åt som vargar! Utom Ronja såklart... Hur ska jag göra för att få i henne mat?! Lasagne brukar hon faktiskt äta! T.o.m Lova fick smaka lite, lite sås iallafall och hon blev överlycklig :) det blev hon imorse med när jag gav henne små små bitar smörgås :) skönt att den ena äter iallafall! Nu på kvällen var hon så rolig, miguel hade blåst upp några ballonger till Ronja och Lova fick låna en. Hon upptäckte att det låter väldigt annorlunda när man trycker munnen mot ballongen och pratar- och skriker- så hon roade sig med det och blev mer och mer till sig ända tills hon var så trött att det var dags att gå upp. Tänk vad kul det måste vara att va så liten?! Inga bekymmer i världen och allt är jättekul och superspännande! Synd att man inte kommer ihåg sin egen bebis- tid! Mina första minnen är allt annat än roliga.. Tänk om man kunde få vara bebis igen för en dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar