lördag 31 januari 2009

Mysigt :)


Den här bilden togs på en Nyvaken Lova idag när hon tagit en powernap i min famn. Det var så mysigt, hon är så himla gosig. På kvällarna när hon håller på att somna brukar hon stryka mig över armen och ibland vaknar jag av att hon gör det i sömnen :) men hur mysigt det än är så börjar jag tycka att det är dags att jag får sova på nätterna nu! Därför hade jag planerat att, eftersom hon också chockat oss i två kvällar genom att äta en flaska välling, nu skulle det vara slut med amningen. Det är ju ändå bara på nätterna eller när jag har tider att passa och måste hinna få henne att sova fast hon kanske inte är riktigt sovtrött som hon äter tutte! Så tappert gick jag upp med järnvilja när hon började gäspa därnere :) men.. Hon blev hysterisk direkt när jag la ner henne i sängen! Och visst att hon fått somna vid tutten ganska ofta nuförtiden eftersom hon är sjuk så mycket, men hon brukar inte bli hysterisk när det är dags att somna i sin säng igen! Nu var det riktigt illa så att hon tappade luften så jag försökte sjunga- funkade inte- vagga henne- funkade en liten stund men hon blåhöll mig om halsen. Gav upp... Det får bli en annan dag.. En dag när jag inte är för trött och har mer ork.. Och när Lova är så trött att hon nästan somnar innan vi går upp.. Önska mig lycka till! det känns som att det kommer behövas..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar