onsdag 4 februari 2009

Bus-ungen ville inte gå ur kundvagnen!


Såg igår kväll att Lovas välling nästan var slut så imorse efter dagis-lämning åkte vi till affären! Lova har åkt kund-vagn förut men det har aldrig varit särskilt spännande och jag har fått hålla i henne samtidigt som jag försökt styra vagnen. Men idag satt hon stadigt och höll i sig och det var JÄTTESPÄNNANDE! Såg sig omkring och fnittrade lite då och då :) det bästa var nog att dom höll på att städa! En gigantisk dammsugare! Knepigt det där att den ena ungen är livrädd och den andra ÄLSKAR ljudet av en dammsugare! Ni kan ju tänka er själv hur kul det var med en sån där jättemaskin ;) tur att Ronja inte var med! Har ju glömt att berätta om inskolningen, att hon blev sjuk har jag ju berättat så hon var ju bara där i 2 dagar. Men dom tyckte ju att det gick så bra så hon fick ju gå som vanligt veckan efter ändå. Men den veckan kändes inte lika bra.. Hon grinade så tårarna sprutade och verkade tro att vi aldrig skulle ses mer varje morgon :( ni kan ju tänka er hur det snurrat i mitt huvud på dagarna.. Gjorde vi rätt som bytte?! Varken vi eller personalen på förra stället trodde ju att det skulle bli nåt problem! Visst säger dom att det går över fort, men det känns ju inte kul att lämna henne när hon är sådär ledsen :( men så i måndags ringde dom när jag hade kommit hem igen och sa att det gick bra men att vi kanske skulle försöka med en andra inskolning liksom. Att hon skulle gå 9-12 varje dag den här veckan så att hon fick komma in lite mer i gruppen och att det skulle bli lite kontinuitet. Jättebra tyckte jag! Så dom här dagarna har hon inte varit där så länge och idag kändes det bättre. Hon blev ledsen, men inte lika som innan. Inga tårar men läppen darrade.. Så jag hoppas att det här hjälper! Det går ju inte att ångra sig nu, Ronjas plats på snickeboa blev ju tagen redan innan hon slutade..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar