måndag 16 februari 2009

Syskon-kärlek


Oftast är det bråk och tjuvnyp men ibland är de riktigt söta ihop :) som igår när vi var på väg till Liam på kaffe och kaka och Ronja spontant springer fram till svettiga Lova (som väntar på att mamma ska få på sig alla kläder och få med sig alla saker) och ger henne en jättekram! Sedan bar det äntligen av till Liam. Med bil. Fast det är så nära. Men ett gammalt handfat blockerade vagnen och en gammal varmvatten-beredare (stor och tung bör tilläggas! ) låg alldeles nedanför trappen så jag orkade inte ens försöka. Särskilt inte eftersom vi redan var 45 minuter sena! Där fick vi choklad-tårta! Attans vad smaskigt! Det var visst hundens födelsedags- tårta, men han hade inte fått smaka den själv! Lika glad för det är jag för JAG fick ju smaka :) vad tycker ni om melodi festivalen hittills då? (Det här är ett tydligt försök till att få lite kommentarer i bloggen så jag vet om nån ens läser ) själv är jag lite sur efter lördagens sändning.. Måste det hela tiden bli exakt som man tror istället för som man vill?!jag tyckte att det var mycket roligare förra året när det helt oväntade skedde och carola floppade! Det var ju ganska självklart att både måns och amy skulle gå vidare för så är det ju bara, men jag tyckte Cookies and beans var snyggare, sjöng bättre och hade bättre låt än måns och amy tillsammans! Attans! Men det är ju aldrig rätt låt som vinner, förutom the ark som faktiskt var bra fast jag röstade lika många gånger på andreas johnsson det året, och det är ju inte slut än. Hoppas inte måns vinner hela skiten bara för då kräks jag.. Nu har jag varit duktig och skrivit om både tårtor, hundar och musik så nu måste jag bara tillägga att Lova sover som aldrig förr på nätterna :) välling nån gång på morgonkvisten bara och nåt napp-tapp men annars sover vi :) äntligen!!! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar