torsdag 12 februari 2009

Så här trött blir man på natur-förskola!


Ronja verkar trivas superbra nu, så skönt. Nu är ångesten över dagis-bytet borta för min del! Idag har dom varit på utflykt, startade med buss halv 9 till hyttön (och bara det var ju spännande!) Där hade dom varit i skogen hela dagen och Ronja berättade med största möjliga leende att det rann vatten i skogen! Som dom hade kastat snöbollar på! Som vanligt hade hon inte sovit så personalen trodde (särskilt som hon var så trött att hon inte ens orkade åka på en sån där leksaksbil ni vet) att hon skulle behöva sova lite när vi kom hem. Det trodde jag också och det passade mig riktigt bra eftersom Lova bara hade sovit en halvtimme på fm, då kunde vi vila lite allihop! Men icke sa nicke! Ingen ville sova (förutom jag jag jag!) Den ena var visst hungrig och den andra för uppspelt efter den super-roliga dagen. Tillslut somnade iaf Lova vid fem och när jag kom ner hittade jag Ronja i soffan med ögonen hängande. Men det gick bra! En halvtimme. Sedan blev hon på sitt värsta humör och skrek och härjade så det hördes upp till Lova som såklart vaknade igen.. Så jag trodde kvällen skulle bli tidig men ack så fel jag hade. Lova somnade vid 8 och Ronja en timme senare, förstår inte hur hon orkar! Nu ligger jag här och funderar på att somna jag med innan Lovisen vaknar och vill ha välling. Det är jobbigt att springa upp och ner på nätterna och fixa det, men inte alls lika jobbigt som att ligga alldeles stilla hela tiden för att se till att tutten hela tiden ligger kvar i munnen! Nu läcker det inte för särskilt mycket och jag har inte ont alls så nu är det snart slut på mjölk, å vad det ska bli skönt att slippa ha bh dygnet runt :) har t.o.m firat lite med en öl, inte lättöl utan inköpt på systemet ;) och den var god :) och nu får jag äta vad jag vill! Hit med massa mögliga ostar och annat gott! Paprika kan jag äta utan att det ska skrikas! Och vitlök! Mm.. Nä nu är det bäst att sluta innan jag blir riktigt hungrig ;) god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar