söndag 8 februari 2009

Vilken natt!


Måste erkänna att natten gick mycket bättre än förväntat! Men den var tuff ändå.. Eftersom Linda var här och vi tittade på melodifestivalen kom inte Lova i säng förrän vid 22, hon somnade dock snabbt men sov väldigt oroligt vilket gjorde att mamman inte somnade förrän halv 2. Halv 3 vaknade Lova. Skickade ner miguel för att göra välling medans jag kollade temp, gav alvedon och bytte blöja. Febern hade gått ner tack och lov! Stod nu på 38.5. Försökte få i henne välling men hon ville inte ha, men hon drack mycket juice iallafall. La oss ner och försökte sova men hon kunde inte, och då började hon hugga efter tutten.. När hon insåg att jag fortfarande var en elak och snål mamma blev hon Skitförbannad, kastade sig hit och dit i sängen och skrek och skrek.. Så höll det på till kl 5 när jag halvsittandes i sängen tillslut fick henne att somna på mitt bröst. Själv kunde jag inte sova eftersom jag ryckte till av varje liten rörelse och napp-tapp.. Vid 7 somnade jag och sov en timme innan hon gnällde till för att Nappen var borta. Lyckades sedan rulla henne från mitt bröst och ner i sängen och sov lite till innan hon vaknade och grät. Då gick jag in med henne till miguel och Ronja för att jag skulle få sova lite. Men med tuttar stora som basketbollar ömma som tusan insåg jag efter en timmes försök att här inte skulle kunna sovas om inte mjölken pumpades ut.. Så det var bara att gå ner och hålla i sig kaffe! Nu är miguel och Ronja och badar på fjärran höjder och jag ligger uppe i sängen sedan 2 timmar med Lova och önskar att jag hade väntat med kaffet :s kunde inte sova nu heller.. Det är bara att hoppas att den här natten går snäppet bättre så att jag också får lite sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar