lördag 29 augusti 2009

En härlig dag :)


Fast det tyckte jag väl inte riktigt när Lova ville gå upp kl 6 efter att ha vaknat en gång i timmen i natt.. Vet inte vad det är med henne, plötsligt är hon väldigt krånglig när hon ska sova! Vill inte alls! Häromdagen ville hon inte sova på dagis heller, tillslut hade hon somnat i personalrummet i frökens knä. Men ikväll slocknade hon på två röda! Men som sagt var det en orolig natt och en tidig morgon, även om jag fick henne att slumra till en stund så klockan åtminstone hann bli 7 innan vi gick ner.

Men redan före 9 var ju hon trött igen så vi tog en långpromenad för att hon skulle få sova utan att väcka miguel som inte somnade förrän vid 8. Hon sov väl 30-45 minuter, hon vaknar ju så fort vagnen stannar ;) men då hade vi gått i 1.5 timme (det var förresten på hemvägen jag såg den här skylten? Vem är egentligen kul- stina?! Jag känner igen det!) och jag hade köpt kylvaror så vi var ju tvungna att gå hem. Lekte lite ute innan vi gick in och gjorde Tonfisk- röra ur johanna westmans kok- bok, kokade färsk svamp- tortellini och rev lite parmesan till. Det var supergott!! Och lätt! Åh vad jag är glad över den kokboken :)

Jag försökte få Lova att sova lite till men det gick inte.. Så det var bara att svida om, hämta Ronja och åka på farmors 65- års kalas! Det var kul att träffa den sidan av släkten, det är inte så ofta.. Ett par kusiner fattades, en ligger ju på sjukhus och den andra dök aldrig upp. Men annars var alla där! Utom mina bröder då men de bor ju så långt bort :( vi åt tacos, pratade och skrattade och medans alla rökare tog rökpaus busade barnen :) sedan var det dags för tårta till Lovas förtjusning! Och Ronja åt en hel bit, det gör hon aldrig! Men sedan fick vi åka. Ronja tjatade att hon ville åka tillbaka till farfar och miguel behövde ju sova eftersom han jobbar natt igen. Vi skjutsade hem kusin Malin också som bor här i skutskär.

Men Lova somnade aldrig i bilen som jag hade trott så hon var ju supertrött, ramlade omkring hela tiden.. Så vid 18 fick hon välling och sedan gick vi upp vid 19 och hon somnade som en stock! Själv har jag tittat på En andra chans, bra film, med nicholas cage. Nu är det läggdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar