fredag 28 augusti 2009

Mys- fredag


Igår fick jag tillslut ordning på blackboard- äntligen! Men lite ångest fick jag när jag såg läsanvisningarna inför måndagen..pust.. Så det har varit panik- läsning i 2 dagar nu! Hann absolut inte klart.. Och inga böcker fanns att låna så jag kan inte kämpa på i helgen heller.. Det skulle jag väl iofs inte hinna med kalas inbokade både lördag och söndag. Och på måndag ska inte barnen va på dagis förrän kl 11, det blir till att åka i ilfart till hig och läsa mesta möjliga innan föreläsningen kl 13! Jag hade visst sparat de svåraste böckerna till sist också.. Och i natt sov jag ju knappt och blev väckt före kl 6 så det var inte många ord som blev förstådda idag..

Men förutom skolpanik har jag haft en mysig fredag :) Ronja åkte till Farmorn och farfarn och miguel gick upp och sov eftersom han ska jobba inatt igen. Men jag och Lova åkte och köpte oss en varsin glass :) jag han inte smaka så mycket men glass- myset var ju mysigt ändå ;) Lova hade glass i hela ansiktet och på hela kroppen så efter massor med bus så frågade jag om hon ville bada "Ja-a" svarade hon glatt samtidigt som hon rusade in i badrummet och började kasta i badleksaker :) sedan har vi busat, kramats, pussats, busat, kramats, busat ännu mer.. Ja, ni förstår :) men eftersom hon blev väckt idag på dagis av att ett annat barn klappade henne på huvudet blev hon akut trött mitt i buset, så hon sover och jag tänker göra henne sällskap :) imorgon bär det av till Sälgsjön på 65- års kalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar