fredag 11 december 2009

Junkyard




Linda Blom, eller Lily som hon kallar sig, är en bloggare som har massa tävlingar ute hela tiden. Just nu är jag med och tävlar om 3000:- att handla för hos Junkyard, snyggast outfit vinner! Sugen på lite nya kläder? Kolla in tävlingen här, men den pågår bara till 15 december så skynda skynda! Vill ni se mitt tävlingsbidrag så finns det här också.

Imorse vaknade jag 20 över 5. Vi skulle ju på Lovas första Lucia- tåg som började 7 och vi skulle vara där kkvart i. Det tog en stund att få uoo familjen ur sängen så tidigt! Men vi hann i tid, faktiskt så var vi där först av alla och det har nog aldrig hänt förut! Tidsoptimister är vi allihopa ;) Lova var stolt i sin pepparkaksutstyrsel och Ronja hade dagen till ära en tomteklänning på sig, så fina så :) Men Lova förstod nog inte riktigt vad som pågick och tyckte att det var lite läskigt i mörkret så hon kom springande efter en stund. Sedan var det dags för fika! Ronja sprang iväg och lekte med alla barn men Lova tycker ju om att äta så hon satt kvar ;)

Även fast vi var uppe så tidigt så har vi inte hunnit med sså mycket mer idag. Jag tog en ledig dag och Vi åkte och solade på förmiddagen och sedan var det ju lunchdags och middagsvila! Miguel jobbar ju natt så han skulle också sova, och mitt huvud snurrade av sömnbrist och överhettning så jag tänkte försöka vila lite jag också. Men jag tror nog att jag somnade före Lova! Och sov som en drottning gjorde jag, i 3,5 timme!!! Jag som nästan aldrig kan sova på dagen! Vaaknade strax före halv fem och då var det ju nästan dags att äta igen ;) Vi köpte hem pizza idag och sedan satte vi oss och tittade på Bolibompa och hade fredagsmys :) Jag trodde att Lovisen aldrig skulle vilja sova ikväll när vi sov så länge och så sent, men halv nio sov hon faktiskt. Så jag hann umgås lite med min äkta hälft också innan han skulle åka till jobbet, myyys! Det är värre med mig, jag kan nog inte somna på ett tag. Tur att jag har hittat den där Linda Blom då ;)

Funderar på att surfa in på frilla.se också eftersom jag planerar att låta en frisör lägga vantarna på mitt hår snart. hmmm..Undrar om jag kan hitta nåt snyggt? Vill göra något annorlunda med håret den här gången, det blir ju alltid likadant. Tänkte prova en ny frisör. Inget fel på min vanliga, jag går alltid nöjd därifrån, men eftersom jag vill göra något annorlunda så kan det va kul att testa någon ny :) Och det brukar vara så himla lång väntetid hos Lena... Vi får se hur det går!

2 kommentarer:

  1. Vad söta dem var i luciakläderna :) / Lotta

    SvaraRadera
  2. dom vägrade ta av sig dom efteråt så vi var in till stan och allt med en pepparkaka och en tomte hihi

    SvaraRadera