onsdag 9 december 2009

Sablarns vad intressant!

Nu ni har vi kommit till mitt moment i kursen (och en liten föraning om hur nästa termin kommer att bli, om inget konstigt händer), nu blir det religionspsykologi och Carl Gustav Jung för hela slanten! Den mystika vägen heter momentet så fint och hemtentan kommer bli tuff, väldigt tuff. Men intressant, väldigt intressant! Vi ska presentera en mystiker och sedan göra en religionspsykologisk analys av dennes liv och upplevelser, ryser bara jag tänker på det! Man får nog sitta på jullovet så att man har kommit en bit innan sista veckan den här gången. Men ack så skoj! Tur att jag redan har Jung- boken, de andra måste jag försöka få tag på eller så får jag flytta in på HiG redan nu, för den här gången är det mycket litteratur.

Föreläsaren som vi hade nu och ska ha sista gången ser lite komisk ut. Han är skallig. Förutom i bak! Där har han håret kvar. Sedan har han en ganska lång tofs, från mitten av huvudet ungefär ner till ögonen. Alltså, bara en tofs! Lite lockig.

Tänkte hämta barnen snart. Ska bara kolla hur dyra dom här böckerna är ifall det kanske kan vara värt att köpa dom? Och leta lite information om mystiker så att jag kanske redan nu kan bestämma vilken jag ska skriva om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar