torsdag 11 juni 2009

Du ska inte tro det blir sommar..


Ronja säger att om man sjunger den mycket så blir det sommar. Eftersom vi sjunger den så ofta undrar jag varför det är regnigt och kallt?! Är det för att jag har svårt att komma ihåg texten och inte sjunger riktigt rätt? Missar jag en vers? Eller har jag på något sätt förolämpat vädergudarna?! Imorgon kanske vi får dra på oss regnställen och köra soldansen!

När ska jag egentligen få använda mina nya fina sommar- kläder?! Det är ju snart midsommar! Då ska jag dansa runt stången med sommarklänning! Fortsätter det på det här viset får jag väl ha min nya fina klänning utanpå vinter- jackan.. Snälla vädergudar ge mig sol!

Det är så typiskt, först är det jättevarmt och jag surar lite för att vi varken har pool eller parasoll, åker och köper en barnpool och en ny bikini där de nya tuttarna får plats och planerar att åtminstone få plaska lite med barnen, vad händer? REGN OCH KYLA!

Tror att solen bara tagit lite rast och storhandlar sommar- outfit OCH ett parasoll, vad händer? MER REGN OCH KYLA!

Solen kommer äntligen tillbaka och miguel bygger ihop STORA poolen, vad? Just det, regn, regn, regn.. Hallå sooommareeeen???

Det är dags att vakna upp ur vinter- dvalan nu! Sol vind och vatten, sola och bada pina colada, hej hej sommar!! Sommartider hej hej!! Om, om igen ska jag sjunga och dansa soldans ända tills du kommer hit bara för att slippa höra min falska stämma! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar