torsdag 4 juni 2009

Vilken shopping- dag!


Egentligen var det jag och Lova som behövde gummistövlar eftersom vi ska följa med Ronja och dagis till hyttön på måndag, jag behövde också ett regnställ eftersom man inte vet hur vädret blir och det känns ju inte så lovande just nu. Stövlar var snabbt avklarat även om jag bara hittade ett enda par i min storlek, ganska tråkiga och svarta men jag har ju inte tid att vara kinkig! Hade ett par superfina turkosa förut men de har stått ute hela vintern på verandan och flagnade utanpå och var fulla med spindel-nät inuti så dom ville inte jag sätta fötterna i, vem vet vilket monster som bodde där?! Nä dom åkte i soptunnan!

Sedan var det dags för regnställ! Mannen och barnen åkte hem och lämnade mig så jag fick vara ensam en stund och prova i lugn och ro(tur va det, annars hade jag kommit hem med för små kläder som vanligt.. ) . Som tur va så hittade jag ett billigt regnställ på stadium för bara 199;- tjoho! Då kunde man ju börja shoppa dom roliga kläderna sen ;) resultatet av det syns på bilderna :) om än lite suddigt..skit-mobil-kamera..

kanske har jag blivit lite besatt av turkos? Jag vet inte? Nu i efterhand är jag glad att alla 5 plagg jag tog med mig till provrummet först var för små, annars hade jag ju missat den underbara turkosa klänningen, det turkosa linnet och shortsen :o hemska tanke!

Den rutiga klänningen fyndade jag för bara 99 spänn, vilket kap! Annars satte jag sprätt på en rejäl slant, tack älskling för slanten :) och marco o jessi för presentkortet :) nu när jag har lite sommar-kläder i rätt storlek kanske jag slipper känna mig som en elefant ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar