lördag 13 juni 2009

Hujedamej..


Imorse var jag tidigast vaken. Lova sov väldigt oroligt från 6 ungefär och vid 7 var det kört för mig, då kunde jag inte somna om mer. Låg här i sängen och väntade på att barnen skulle vakna, hur ofta har det hänt? Men så kikade Lova upp och såg att jag var vaken och kom krypandes för att ge mig en kram :) sedan la hon huvudet på min mage och jag pillade henne i håret, finns det nåt mysigare sätt att vakna till liv på?! Nej :) hon är så himla kramig och Gosig min lilla tjej :) hoppas hon alltid kommer vara så.

Så hörde Ronja att vi var vakna och kom springande, med henne är det annorlunda, hon hoppade upp i sängen och började busa direkt. Men eftersom miguel jobbat till 3 så kändes det inte så snällt att låta för mycket så vi plockade med oss kläder och gick ner.

Väl nere tittade jag på almanackan och insåg i panik att det bara är 4(!!) Dagar kvar till Lovas födelsedag! Och jag som inte har gjort nånting alls mer än alldeles för några bullar! Det var bara att vänta på att kl skulle bli 9 så affären öppnade och inhandla diverse bakartiklar.

Sedan har jag bakat både mockarutor och Leilas härligt sega kladd- muffins :) Lova slickade skålarna och blev sedan nerkastad i badet, för då såg hela hon ut som en kladd- muffin! Bilden är tagen efter mockarutor och innan muffins ;)

Vi köpte massa marsipan också eftersom Ronja vill ha en prinsess(alltså marsipan)- ap- tårta på sitt kalas. Nu har ju jag aldrig gjort en tårta i form av en apa förut så det blir en rolig utmaning! Det kommer väl en bild på det nästa söndag ;) jag har iallafall en plan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar