torsdag 18 juni 2009

Min stora lilla tjej :)


Åh vilken dag jag haft! Usch Usch Usch.. Två trötta ungar med ett hemskt humör, HELA DAGEN! Till råga på allt så går inte bilen att köra.. Men den här skitdagen ska jag låta bli att tråka ut någon med!

Gårdagen däremot var helt underbar :) Ronja ville inte vara hemma från dagis trots kalas eftersom de skulle ha midsommar- fest där så hon fick åka dit, direkt satte jag igång med tårt-förberedelserna och lite städning. När miguel kom hem satte jag honom på att blåsa ballonger, jag försökte med några stycken men man kunde ju tro att jag var stor- rökare för Attans vad snurrigt och vilken huvudvärk jag fick! Så han fixade det och byggde ihop första presenten som är till båda barnen, en liten lekstuga av plast som de båda blev överlyckliga för :) under tiden fixade jag den gröna ormen! Försökte lägga Lova en stund men det var som om hon kände på sig vad som var på g så det funkade inte alls.

De första gästerna kom innan nästa tårta ens var klar, det var moster eva med karl och 3 barn som kom. Eftersom vädret var på vår sida förflyttade vi oss ut :)
Gissa om Lova blev glad för alla presenter! Och tårtan! Hon var grön hela hon Hihi Lina kallade henne Hulken ;) får lägga in kort sedan, men de är fortfarande kvar i kameran. Gästerna avlöste varandra under hela dagen och solen strålade hela tiden så vi satt ute och myste ända tills myggen började attackera sent på eftermiddagen.

Lova hade en superbra 1 års-dag, överlycklig hela dagen och fick fina presenter och massa gott fika :) sitt-säcken och pyjamasen fick hon, men favoriterna var nog en liten Gosig hund som skäller och viftar på svansen, lekstugan Såklart, en mjuk docka och pussel. Hon har inte riktigt koll på hur man gör, men hon tycker att det är kul att pilla med det :) nu säger jag god natt och tack för den här gången, hoppas på sol imorgon också, trevlig midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar