onsdag 9 september 2009

Äntligen!


Nu har jag kommit igång med hemtentan! Skippar film/bok- frågan så länge.. Letade igenom hela huset igår och bok*** är spårlöst försvunnen! Väldigt konstigt eftersom miguel nyss läste lite i den! Mystiskt..

Istället började jag med fråga 4; Redogör relativt (vadå relativt, allt är ju relativt?!) Ingående 2 nyreligiösa rörelser i sverige som kommit under den senare halvan av 1900- talet. Jag har valt Asatro som den ena. Och jag skrev och skrev så pennan glödde! Insåg än en gång att alla kurser jag läser hör ihop på ett eller annat sätt. Eller egentligen så är det väl alla tidigare som hör ihop med Religionsvetenskapen ;) men i många kurser kommer jag även i kontakt med Carl Gustav Jung, vilket gör mig ännu mer säker på att jungiansk psykologi måste studeras! Av mig Såklart :) han är (eller var, rättare sagt) verkligen intressant, klok och före sin tid! Visste ni att det var han som kom på att andliga upplevelser kan hjälpa mot missbruk? Istället för terapi alltså. Hans teori utvecklades tillslut till AAs 12- stegs program! Med lite mellanhänder, men ändå. Fast det här har ju knappast med Asatro att göra utan en annan av frågorna där jag ska förklara begreppet wellbeing. Jag känner mig riktigt duktig idag, skönt!

Imorgon ska vi upp med tuppen. Ronja ska åka tåg för första gången, till Laxön! Tidigt. Och innan dess måste jag hinna packa extra-kläder, fixa rejäl matsäck(de får ingen lunch..) Och klä på och få i barnen frukost, packa mammans saker inför intervju- grupparbete- hemtenta och allt det där andra man stressar med på morgonen. Imorgon får vi ju INTE komma för sent! Så nu är det dags att ställa klockan, god natt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar