fredag 25 september 2009

Nada


Ja efter endast 4 timmars sömn inatt, som också avbröts abrupt några ggr för att någon av tjejerna tappat bort nappen, drömt nåt eller bara gav mamman en hård spark i ryggen, så blev det inte mycket vettigt gjort idag. Kaffekopp efter Kaffekopp slank ner men jag blev inte mer alert av det, jag har läst utan att uppfatta vad jag läste. Har känt mig bakfull. Väldigt otrevligt när man inte ens hade en rolig kväll innan. Så inte ett enda ord har skrivits, förutom rubriken. "ungdomars syn på religion idag". Fy tusan.. Jag avskyr verkligen frågorna som säger att man ska resonera fritt OCH utgå från vissa texter, kapitel, böcker bla bla bla.. Då blir det inte ett så fritt resonemang. Vill de veta min åsikt eller författarens(som de sedan vet mycket väl) ?! Och hur ska man kunna både resonera fritt OCH utgå från boken på bara en halv sida när det är en så stor fråga?

Religionsvetenskap är inget lätt ämne. Och snart är det dags att söka till B- kursen!

Jag får försöka hitta lite tid imorgon till att åtminstone läsa lite. Så får jag väl ta med dator och böcker till jobbet på söndag och hoppas på att det blir lugnt så jag hinner skriva lite. Annars kommer jag sitta i panik på måndag.. Och då borde jag ju faktiskt förbereda mig för nästa delkurs som börjar på tisdagen!

Nä nu är det väl dags att sova då! Ser fram emot imorgon, då har jag en dejt :) en hemma- dejt med min man, det kan behövas! God natt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar