tisdag 29 september 2009

Tisdag och nytt delmoment!


Idag startade nästa delmoment i kursen, Abrahams gud. Återigen en lärare Ja har haft tidigare, och en bra sådan. Han är lite rolig och skämtar till det hela lite. Det var en intressant föreläsning och jag fick höra många bibel- citat ;) men det blir mycket läsning framöver.. Inga läsanvisningar har vi fått utan vi ska läsa hela böcker inför föreläsningarna.. Studie- resa ska vi få åka på också! Till stockholm och besöka en moské, synagoga och metodist kyrkan. Spännande!

Sedan var det bara att åka i ilfart (fast ilfarten blev väl mer snigelfart eftersom kl var 16 och alla skulle hem..) Till dagis eftersom de ringde och sa att Lova inte var så pigg. Det måste vara tänderna som är på väg.. Men nu är de lediga tills på måndag, miguel har tagit semester :) vi hann inte mer än att kasta i oss mat och titta på bolibompa så höll Ronja på att somna i soffan Stackarn.. Så det var bara att fixa välling och gå upp och natta barnen.

Funderade på att läsa i kursboken men jag orkar inte riktigt.. Ligger här och längtar efter att mi amor ska komma hem och hålla om mig istället..

Min minsta lillebror har råkat ut för en olycka idag också.. Vet inte än hur det är med honom.. Tydligen sönderslagen på båda benen iallafall.. Håller tummarna för att det inte är värre..

Kanske skulle jag börja läsa fortsättningen på den där bra boken?! Förföljd heter den nog! Ja det blir nog så. God natt :)

(för den som inte ser vad bilden föreställer så är det Lova som gräver efter napp i tvättmaskinen!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar