torsdag 30 oktober 2008

2 barns-mamma blev också 2 katts-mamma


Jag har ju sagt nej till hund. Tycker att det är kämpigt som det är med en dryg katt vid namn Lukas, en trotsig 2 åring och en bebis. Men när grannen idag sa med bedjande blick att om inte ni tar henne så får jag avliva henne så kunde jag inte låta henne dö.. Särskilt som jag och Ronja precis hejat och gosat med en av landets finaste katter! Det var nog kärlek vid första ögonkastet för både mig och Ronjan. Hon (vi har givit henne namnet Madicken) hade plötsligt för ett par veckor sedan flyttat in på grannens veranda, han har satt upp lappar överallt men det är visst ingen som saknar mysiga lilla magra Madicken :( han var på miguel redan för några dagar sedan- men jag ville ju inte ha nåt mer husdjur! Tills jag fick träffa henne. Han kom in på gården när vi varit och handlat och tyckte att jag iallafall skulle titta på katten (han visste vad han gjorde luriga grannen!) Och jag tänkte att titta skadar ju inte och Ronja ville så gärna, men då var det kört! Han sa att lukas hade varit där och lekt med henne också så då borde det ju fungera. Han har inte sett att han har en ny rumskompis än för han har varit ute hela eftermiddagen, vi får väl se hur det går sedan! Men vi hade ju en katt förut som blev 2 och till sist 3 så det här borde ju också gå bra! Nu ska jag lägga Lovisen! (Lite komiskt är det att vi nu har en Ronja, en 'Lovis', en Madicken och en Lukas- emil i lönneberga's häst- i familjen :) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar