söndag 26 oktober 2008

Jag känner att hon har tänder mamma!


JAG känner inga men enligt Ronja finns dom där ;) nu har hon nyss somnat en halvtimme tidigare än sist :) det bästa var att jag lyckades få Lova att somna i sin säng kl 19 så idag gick nattningen helt okej måste jag säga (peppar peppar, man vet ju aldrig om dom kanske vaknar snart!) Förutom bortdomnade fötter efter att ha suttit på knä bredvid Ronjas säng i 10 minuter ;) men längre än så tog det inte efter att vi stängt av Madicken och hon slutat leka med hunden och stängde ögonen! Jag lockade med nalle- festen på dagis imorgon för att få henne att blunda iofs.. Men du sover båda två och klockan är inte ens 21- bippie! Som Ronja brukar säga :) ikväll hade vi ganska roligt, Lova började bli trött och grinig redan vid fem men eftersom min plan var att hon skulle somna innan det var läggdags för Ronja så försökte jag på alla sätt och vis roa henne för att jag skulle kunna hålla henne vaken, inget fungerade dock.. Men så började Ronja sjunga pippi- sången fast hon bytte ut pippi långstrump mot Lova och Lova skrattade så hon nästan kiknade! Jag och Ronja skrattade också och Ronja fortsatte sjunga flera gånger. Svor lite över att varken kamera eller telefon fanns i närheten och frågade Ronja om vi skulle prova sätta lova i baby-sittern när hon sjöng så jag kunde filma och det ville hon linslus som hon är ;) men då tyckte inte lova att det var kul längre.. Attans! Första riktiga skrattet skulle jag ju vilja spara.. Men jag fick ju vara här och se och höra det iallafall! Hoppas hon gör det igen snart när både jag och miguel är hemma så vi får det på film! Nej nu ska jag nog smyga ner och göra en smörgås och titta lite på tv innan Lovisen vaknar och är hungrig igen. Jag har förresten gått ner ett helt kilo sedan förra lördagen :o tummen upp för mig :) ikväll

1 kommentar: