söndag 12 oktober 2008

Söndag


Ja idag är det söndag! Vi har inte hunnit med så mycket fast vi varit vakna sedan halv 8.. Först ska det ju ätas välling och drickas kaffe, sedan börjar lova bli hungrig, så ska det på med kläder och kanske plockas med disk eller nåt och sedan är det plötsligt dags för lunch:o och efter lunchen ska barnen sova middag(fast idag somnade vi allihop;)) sedan är det inte långt kvar till det är middagsdags! Vart tar tiden vägen?:o när vi hade ätit åkte vi iallafall och hälsade på tant elin! Men då var ju klockan sex och lova började bli trött, hon somnade på en sekund i bilen på vägen hem för en timme sedan:) men hon vaknade såklart när jag skulle upp och lägga henne så nu nattas det för fullt! I fredags var vi på 50 års-fest förresten! Morbrors fru fyllde år och fick själva festen med mat, alkohol, trubadur och allt i present. Trodde inte att vi skulle bli kvar så länge eftersom det började 18 och lova brukar bli skittrött halv sju på kvällen, och då kan hon bli hysterisk om hon inte får sova. Men det gick hur bra som helst:) Ronja sprang omkring hela tiden och hjälpte till med allt och lova charmade allihop:) tillslut blev hon ändå lite gnällig och ville ligga vid tutten, och där somnade hon:) tills min kusin jonas gick upp på scenen och började spela nirvana-låtar och alla applåderade. Han var skitduktig! Jag visste att han kunde spela gitarr men inte att han var SÅ bra:o:) vi åkte nog i rätt tid för sedan hade 2 andra av mina kusinen börjat slåss:( förutom det så har det nog inte hänt så mycket i helgen? Haha jag fick springa på stan en stund innan och leta kläder för jag hade ju inga fina som passade min nya tjockis-figur;) miguel tyckte att jag kunde köpa ett par byxor, men eftersom jag letat så länge utan att hitta några så tog jag med en kjol och köpte strumpbyxor istället, men när jag hade köpt dom kom jag på att jag hade ju gympadojor på mig och det var ju inte så passande till kjol och 50 års-fest så jag fick miguels pengar och köpte ett par stövlar också! Tack älskling:) sedan fick jag byta om i bilen utanför festen, lite som stålmannen;) lova har fått lite mer smakisar också! (Måste lägga in ett kort sedan, hon är så rolig:)) hon har fått prova mango och morötter och hon kan inte få nog! Hon skriker om det tar för lång tid mellan skedarna och smackar och smaskar som om ALLT är det godaste hon fått! Den där teskeden dom bara ska få i början har här hemma blivit minst en matsked! Gud va kul att hon tycker om mat! Olik Ronja även där alltså;) fast Ronja var riktigt duktig att äta lunch idag hon också:) nä, nu blir det parlamentet på min tv och det jag skrivit hittills tar väl en timme att skicka så nu får det vara nog:) god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar