lördag 4 oktober 2008

Överraskning


Jag har ju gkömt att berätta om min överraskning som jag fick av min käre make i torsdags! Tänktebörja med att berätta vilka ledtrådar han gav mig redan flera dagar innan: svart, vitt, sött...Och något jag gör varje dag! Hmmm...jag funderade och funderade och kom tillslut fram till att det var kaffe, mjölk och socker som stämde med ledtrådarna men han kunde väl inte mena att han skulle överraska mig med en kopp kaffe?!....


När torsdagen kom sa han att jag skulle få min överraskning kl 15.30!! Va?! En tidsbestämd överraskning?! Någon som kan gissa?! Jag var uppe och vilade med Lova på eftermiddagen och han skickade ett sms med en ny ledtråd: Gud! Vad kan vara svart, vitt, sött och ha med Gud att göra som jag gör varje dag?! Jag blev bara mer och mer förvirrad...Sedan skickade han ett nytt där det stod att det var dags att vakna annars skulle det vara för sent.. Så jag gick upp ur sängen och klädde på mig och gick ner5 och bara väntade...och väntade..och väntade...Plötsligt knackar det på dörren :o Och in kommer Elin?! svart, vit, söt, gud???


Hon kom för att röva bort mig på en fika i stan medans resten av familjen åkte på kalas, så kaffet listade jag ut rätt :) Men det där med Gud var han minsann tvungen att förklara!! Hon är ju barnens fadder ;)


Så familjen åkte iväg och vi åkte in till stan strax efter! Oj vad skönt det var att träffa en kompis utan barnen! Man kunde prata ostört och hörde vad den andra sa och hann avsluta meningarna innan man glömt bort vad man skulle säga :) Det var riktigt trevligt :) Trots ett litet missöde med parkeringen haha Måste hända oftare! Inte missödet med parkeringen utan det andra ;)


Det hade gått riktigt bra för pappan med barnen också så några timmar själv är ju inget problem! Fast Lovisen var ganska trött och glad att se mamman nä'r jag kom hem, när hon skulle sova så pratade och pratade och pratade hon så jag trodde aldrig hon skulle somna fast hon var så trött! Men tillslut så :)


Det har varit lite lyxigt nu när Miguel varit pappaledig, har ju hunnit med att sola ett par ggr också :) Nu är det bara håret kvar som jag skulle vilja färga! Får se om det hinns med.. Snart börjar han ju jobba igen...


Idag har vi varit hos min pappa hela dagen! Mina bröder var där på besök på samma dag och då måste man ju passa på för det händer inte ofta! Det tar nog nåt halvår innan man ser dom igen...Fast nu är Johan tillbaks i Sverige iallafall, fast i Åre s¨åklart. Vi får väl se om Markus kommer iväg till Barcelona. Nej nu är det nog dags för nattning!

(på bilden är det Ronja, Lova och "lilla prinsessan" :) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar