måndag 20 oktober 2008

Nyvaken och gosig :)


Hur kan man va så söt när man är alldeles nyvaken?! Själv känner jag mig som sju svåra år varje gång jag vaknar..för att jag inte sover ordentligt antar jag.. Eller för att jag alltid blir väckt och inte sover klart! I morse tänkte jag ta sovmorgon så att den jxxxa förkylningen kanske skulle bli bättre, men då vaknar jag av att Lova skruvar på sig och vill ha mat, sedan vaknar Ronja och kommer in till oss och tjatar om att hon vill gå ner, då piggnar Lova till eftersom hon hör någon som pratar och börjar prata hon också! Tillslut går miguel ner med Ronja men glömmer Lova, så jag bar ner henne själv och gick sedan upp för att försöka somna om.. Men då har jag varit vaken för länge + att jag sprungit ner och upp för trappen och fått igång hostan ordentligt :( låg där en timme innan jag gav upp, så kvart över 8 gick jag ner till dom andra! Härlig sovmorgon va? Hann slänga i mig lite kaffe och mata Lova innan vi åkte och gjorde av med barnbidragen, på mat. Attans vad dyrt det blev! Men nu har vi mat så alla skåp är fulla iallafall, blöjor och välling och tvättmedel kostar ju en del också.. Sedan var det dags att vila för barnen och mamman medans pappan lagade mat! Sedan har dagen bara sprungit förbi! Miguel badade Ronja sedan badade jag och lillan, mat igen och lite gröt till Lova och då började bolibompa! Herregud vad tiden går fort! 24 timmar är alldeles för lite för att vi ska hinna med det som ska göras på dagarna :o nu har Lova nyss somnat och miguel nattar Ronja och känner jag oss rätt är det ingen som orkar ta sig ner igen ;) så god natt då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar