måndag 27 oktober 2008

Karamell nr 2 :)


Klockan är kvart i nio och båda tjejerna sover som stockar, det var nära att jag också somnade i Ronjas säng.. Oops! Men karamell nr 2 var ju piggelin och väckte hela familjen kvart över 6 i morse! Sedan blev hon väckt på dagis av en bråkig unge så hon sov bara en halvtimme där :o och vägrade ändå sova hemma sedan på eftermiddagen.. Det gjorde dom båda två fast lova bara sovit högst en timme på fm också.. Men hon tog sig en power nap mellan kvart i och kvart över 18.. Det gick inte att hålla henne vaken, och när en bebis blir för trött och man håller den vaken kan det sluta på två sätt beroende på tur eller otur! Och eftersom jag hittills bara haft tur en gång med nattning av båda ville jag inte riskera att det skulle bli omöjligt att få henne att somna senare så jag lät henne somna och hoppades att hon inte skulle vakna så tidigt. Tji fick jag! Men hon somnade ändå i sin egen säng 10 i 8, nu drygt en timme senare hamnade hon precis i min ;) så kan det gå med övertrötta barn! Hoppas bara hon inte ska sova så oroligt hela natten.. Idag har jag shoppat kläder, hör och häpna, till mig själv! För nästan tusen kronor till på köpet! Jag som brukar tycka det är omöjligt att hitta nåt jag vill ha, mycket roligare att handla till barnen! Men nu hade jag presentkort på 700kr som skulle gå till bara mig och jag lyckades göra av med det och lite till, på ganska kort tid dessutom :o miguel ångrar nog att han gav mig det som morot när han förlorade 700 på bara en vecka ;) att veta att jag hade tagit ett mycket mindre bud känns nog också. Men det var ju hans idé fast jag redan hade bestämt mig för att gå ner i vikt, men nu blev det ju ännu roligare för mig :) har ju för tusan inga kläder som passar så det behövs ju lite. Efter förra graviditeten gick jag ju inte ner nåt alls nästan förrän jag slutade amma, och då promenerade jag ju bra mycket mer än jag gör nu! Körkortet gör mig lite lat.. + att Lova bara skriker när hon åker vagn till skillnad mot Ronja! Nej nu måste jag försöka smyga tillbaka Lovisen till hennes säng och gå ner och kissa innan jag somnar! God natt :) (jag kommer inte lyckas hålla mig vaken till prison break...grr..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar