fredag 17 oktober 2008

Uppdatering


Oj vilken dag det blev idag igen! Har ju redan berättat om förmiddagen.. Efter det inlägget somnade Lova och jag gick ner och åt lite lunch, plockade disk och drack kaffe! Kom på att jag var tvungen att lämna in papper på dagis med kontaktpersoner och miguels schema som skulle ha lämnats i augusti så jag letade reda på dom och letade adresser och hej och hå till dom som ska kontaktas om nåt händer och vi inte går att få tag på. När det var klart hann jag bara kolla mailen innan Lova vaknade och var hungrig, så jag hämtade henne och matade och bytte blöjan Sedan var det dags att åka och hämta Ronja, åkte i tid för att jag hade tänkt att vi kunde hämta miguel på jobbet när han slutade halv 3. Men på dagis var Ronja fullt upptagen av Rayans 7 månader gamla lillasyster Alice. Hon låg på golvet mittemot henne och pratade och pussades i en halvtimme innan jag fick på henne kläder- så det blev inget hämta miguel! Lika bra det för lova bajsade precis när jag parkerade utanför dagis.. När vi kommer hem vägrar Ronja gå in fast vi ska äta mellis, ignorerar mig totalt när jag säger att hon kan vara ute efter mellis istället, jag börjar bli lite stressad och irriterad eftersom lova sitter och skriker med bajs överallt också:s då ringer miguel! Vi måste åka in till stan ändå för vi skulle lämna tillbaka filmer vi hyrt bl.a.. ut och hämta Ronja som nu är alldeles blöt eftersom hon lekt med regnvattnet utan galonisar..åh.. Lova skriker för full hals medans jag sätter Ronja framför bolibompa med lite frukt innan jag tillslut kan byta blöja, kasta bajskläder i tvätten och på med nya..då var det dags att ta på Ronja nya kläder också, dom blöta har hon redan slängt omkring sig! Tillslut inne i stan sprang vi runt och gjorde allt som skulle göras och sedan tillbaka till skutskär och APOTEKET! Mycket folk som vanligt, i skutskär är visst alla sjuka jämt för det är alltid fullt hos doktor och apotek, frågade personalen om det fanns nån hostmedicin man får äta när man ammar men fick nöja mig med halstabletter:( tack och lov hade jag fått receptet på bricanyl! Så nu kan jag andas ordentligt igen:) och förhoppningsvis sova inatt! Mamma ringde när jag var där också och sa att det hänt nåt tråkigt och frågade om hon skulle berätta nu eller sedan..sedan! Men efter apoteket skulle det handlas också(med en skrikande hungrig bebis..) Så ni kan ju gissa hur mycket tankar om vad som hade hänt som snurrade i huvudet innan jag tillslut pratade med henne när vi äntligen var hemma efter 6! En släkting ligger på karolinska och har brutit 3 kotor i nacken:o:( man vet inte så mycket än, men han lever ju iallafall! Det är bara att hålla alla tummar att det inte är så illa som det låter! Nu ska jag försöka slappna av och titta på csi och hoppas att jag sover lika sött som Lovisen snart..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar