fredag 17 oktober 2008

Gröt med mango!


Det var visst inte så gott.. Inte idag iallafall! Hon är väldigt nyfiken på varje sked men sedan grimaserar hon;) idag har jag suttit i telefonköer hela tiden jag varit hemma, först till skutskär hälsocentral och sedan till sätra.. Kunde inte sova inatt för förkylnings- astman satte in.. Och senast jag kände av den kastade jag varenda medicin jag hittade eftersom alla var flera år gamla.. Jag har tänkt så många gånger att jag borde fixa ny men tar mig aldrig tid.. Men nu behöver jag ju verkligen och vad får jag för svar?! Jo, sekreteraren skulle försöka få en läkare att skriva recept men kunde inte lova nåt eftersom dom inte hade nån journal som bekräftade att jag har förkylnings- astma:o bricanyl kan väl inte vara så farligt att skriva ut?! Hur många bricanyl-missbrukare har man träffat på?! Herregud.. Hon sa att jag skulle be den gamla läkaren skicka över mina journaler.. Och när jag fick tag på sekreteraren i sätra var hon hur trevlig som helst och skulle fixa det- med post! Så här får jag gå hela helgen och ett par dagar till då utan hjälp om apoteket inte fått in ett recept efter halv fem..det är astma- medicin och inte knark jag vill ha! Men dom har väl sina regler.. Irriterande! Tänk om jag skulle få ett anfall då! Inte för att det hänt så ofta, men ifall! Förut har jag ju fått mammas gamla om hon har hämtat ut en ny när jag har behövt, men nu hade hon bara en själv och behövde hon också.. Ja ja det är väl bara att vänta och hålla tummarna för att nån läkare i skutskär vågar skriva ut ett recept åt mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar