onsdag 29 oktober 2008

Långpromenad utan skrik :)


Idag byggde vi om vagnen, eller det var väl snarare miguel som gjorde det ;), till sittvagn för båda! Vi har pratat om det ett tag men när jag har provat sätta Lova i Ronjas så har hon nästan försvunnit.. Men förra veckan när vi var på stan med jenny och molly provade jag igen eftersom hon bara skrek och skrek i vagnen och då lös hon som en sol plötsligt:) så skitsamma tänkte jag att det inte är meningen att så små barn ska sitta bortvända från föräldrarna! Huvudsaken är väl att Lova trivs, eller?! Så idag slog vi slag i saken och kunde plötsligt gå på en timmes promenad utan ett ljud :o gud vad skönt! Nu måste man ju ändå ha så mycket kläder på henne som fyller ut vagnen så hon sitter ju som en kung! Härligt, då kan vi ut och gå lite oftare :) har ju liksom dragit mig lite för det eftersom Lova blivit hysterisk VARJE gång. Kanske gå till dagis när det är fint väder :) det kanske vi måste göra ändå med kör- förbud på bilen.. Nån måste ha fått fel post för vi har inte fått brevet om besiktning.. Attans! Och vi som har åkt omkring massor bara idag :o och jag har mött jättemånga poliser senaste veckorna, tur att ingen har stoppat mig!! Till nåt roligare: vi har köpt första julklappen idag! Till Ronja, en egen fotölj som kan byggas om till madrass med kudde :) hann inte gömma paketet innan hon kom hem men hon tror att det är till pappan eftersom vi slog in paket till honom förra veckan ;) hon har redan skvallrat! Så han vet både vart vi har gömt det och vad det är! Men men.. Han vet iallafall inte hur den ser ut ;) annars idag har vi inte gjort så mycket? Köpt halloween- godis ifall det kommer några busar och knackar på, promenaden när Ronja kom hem, ätit mat och jag och Lova har badat :) skickade en bild nyss på sötnosen! Tror förresten att mjölken inte är så bra längre.. Hon har varit ganska sur både igår och idag och hon har ju alltid varit världens gladaste bebis! Nu ikväll var hon jättesur och skrek tills hon nästan somnade fast hon hade ätit ur båda tuttarna :( men hon vägrade äta ersättning också! Tillslut chansade jag och gjorde iordning gröt, och hon åt nästan en hel portion!! Visst att hon tycker om mat men så mycket äter hon aldrig. Och sedan var hon sig själv igen! Viktnedgången kanske.. Fast jag bantar ju inte! Men jag får väl vara glad då att hon är så duktig att äta smakisarna, tänk om hon varit lika kinkig som Ronja! Fast Ronja var ju duktig att äta flaskan istället. Nä nu får det vara slutbabblat för idag :) sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar