lördag 21 november 2009

En natt full av grubbel


Slogs av tanken igår att jag kanske har valt fel väg ändå! Den där sista ansökningsdagen kom ju samtidigt med tenta- ångest- irritation och panik över att jag inte fattade frågorna.. Om jag ser på resten av momenten i kursen så tycker jag ju att det är kul! Det här momenten som vi håller på med nu är ju superkul! Låg vaken och grubblade och grubblade över hur jag ska göra nu.. Man borde kanske kunna byta i sista minuten när man väl har kommit in? Eller kanske redan nu? Jag borde ta reda på vad som händer i Religionsvetenskap B åtminstone, är det mer djupdykning i det vi redan har gjort? Eller blir det annat? Jag vet att "pal"- momentet kommer gå igenom hinduism och budhism, mer vet jag inte.. Tillslut kom jag på en lösning och kunde somna: Om jag går Jungiansk psykologi nu i vår som planerat, eftersom jag ändå kommer behöva de poängen om jag fortsätter på vetenskapen, så kan jag ju bestämma sedan vilket som känns mest intressant att fortsätta med. Väldigt enkelt! En bra lösning :) Och tills dess hinner jag kolla upp vad B- kursen egentligen handlar om :)

Idag är det lördag. Miguel jobbar och har tagit bilen så vi är lite fast hemma. Undrar vad vi ska hitta på? Kanske sätta in alla dagis- kort i ramar? Kanske baka? Kastade en blick på min bästa kok- bok imorse (Johanna Westmans) och blev lite sugen :) Nu älskling kom jag på något jag önskar mig! Såna där hjärt- formar som man gör såna där mördegskakor med vaniljkräm i!

Solen skiner idag, det känns som att det var längesedan man såg solen. Skönt! Kanske skulle ta med barnen på en promenad? Vi får se vad dagen har att erbjuda! Jag får väl börja med att få på barn och mamma lite kläder ;) Ha en bra dag och en mysig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar