lördag 28 november 2009

Mysdag

Ja idag har jag bara varit hemma och tagit det lugnt och haft det mysigt. Det känns som om jag har stressat hit och dit hela veckan så idag orkade jag tamejtusan inte ta mig någonstans alls. Men det betyder inte alls att jag har haft tråkigt! Tvärtom så har den här dagen gått hur fort som helst! Jag och Lova började med att baka cocostoppar, egentligen hade jag tänkt göra is- choklad men kunde inte hitta receptet, istället hittade jag två påsar cocos som jag inte visste om att vi hade ;) Då fick det bli cocostoppar! Fast Lova tyckte inte om dom så Miguel fick ta med dom till jobbet.

Annars har vi busat, lekt och myst hela dagen. Lagade Vilda Västern Pancakes till lunch, superenkelt och gott! Från Johanna Westmans kokbok såklart :D Det är ju inte ofta man får komplimanger för att man gjort så goda pannkakor av alla maträtter så då var de visst något speciellt ;) Sedan skulle Lova sova middag och jag åkte till affären och tänkte handla så vi kunde göra lussebullar, men de hade slut på jäst... och jag orkade inte åka runt hela skutan för att köpa jäst..Hade inte tid med det heller eftersom Miguel skulle iväg och jobba igen..

När Lovisen hade vaknat och fått lite mellis slog vi på stort och bakade lite till ;) Vem som ska äta upp allt vet jag inte, men jag var så sugen på att baka idag :) Jag har letat reda på alla julsaker också, men det är bara en stjärna som har åkt upp hittills och den hamnade i Ronjas rum, resten tar vi imorgon! Nu ska jag mysa med barnen innan det är läggdags :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar