tisdag 24 november 2009

Jippie!!! Woohooo!!! Vilken bra start på dagen :)

Idag kan det inte bli annat än en bra dag! Hittills har den iallafall varit super :)
Det började kanske inte så bra när jag vaknade och insåg att väckarklockan redan hade ringt i en halvtimme utan att någon hade reagerat, men det var ju bara att tända lampan och hoppa upp ur sängen! Vi hann till dagis i tid ändå :) Mycket p.g.a. att Miguel höll sig vaken och hjälpte till med ytterkläderna när vi skulle iväg, annars är det kaos i hallen varje morgon. Och idag hade vi ju utvecklingssamtal nr 2 inbokat så jag fick inte komma för sent! Missade ju det förra...

Samtalet gick bra, de hade inget särskilt att säga utan allting fungerar bra. Skönt! Jag var ju lite orolig eftersom Ronja blir så ledsen varje morgon så fort vi kommer in genom grinden. Men vi ska prova ett nytt sätt nu så att det kanske fungerar bättre.

För ett tag sedan ringde en klasskompis med panik i rösten och undrade om jag hade fått tillbaka hemtentan. Men det hade jag inte sa jag, jag borde ju ha sett om jag hade fått ett gigantiskt kuvert från HiG igen..Men så kom jag på att det skulle ju komma på mailen den här gången och jag satte igång datorn medans jag kände hur en klump i magen växte sig större och större...Helt övertygad om att jag skulle få göra om den förbannade tentan... Datorn var seg såklart bara för att jag ville få igång den snabbt! Men tillslut lyckades jag komma in på mailen och såg det fruktade meddelandet från "pal". "Nu har jag läst din tenta och bifogar en fil med kommentarer." Öppnade filen och började läsa, bra, bra, bra, utmärkt, saknar...., bra, utmärkt o.s.v. Hur gick det till?!?! Jag fick ett B!!!! Jag som har haft sån panik över det här! Jag var på allvar helt säker på att jag skulle få göra om den! Det enda jag hade missat var Svenska kyrkans syn på dop och nattvard (fast jag tyckte att jag fick med det?), judarnas relation till Kristendomen som jag också tyckte att jag skrev om (fast jag kan inte vara helt säker... ) och ifall islamismen ingår i det moderna islam. Jag är uppriktigt chockad och väldigt glad :) Ni som har hängt med här ett tag vet ju hur dåligt jag har mått över det här. En trevlig överraskning så här på tisdagsmorgonen och jag tycker att jag får skryta lite :) Nu känner jag för att fira ordentligt!!! Men hur??? Jag har ju en ny hemtenta att börja på.. Men på något sätt ska det firas, jag ska bara komma på en plan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar