söndag 8 november 2009

Lördagen full av mys






Ja igår bar det iväg till Elin på en överrasknings- babyshower, i efterskott. Lilla Ella har ju redan kommit :) och överraskad blev hon när hon öppnade dörren och (nästan) hela gänget stod där utanför + barn :) vi hade lite knytis, jag bakade äppelmuffins, Linda hade tagit med västerbottenpajer i mini- format(supergoda!) Och Orri och Tessi hade med sig pizzor och rulltårta! Vi åt och pratade och hade mysigt :) sedan var det dags för tipsrunda! Orri hade skrivit iordning massa frågor, mycket om våra barn och lite annat med som fick censureras när vi läste högt sedan, allt passade kanske inte mina barns öron ;) hon hade tänkt att vi skulle leka sätta svansen på grisen också, fast Snoppen på Ashton Kutcher ;) men tänk vad dagisfröknarna skulle fundera när Ronja berättar imorgon vad hon har gjort i helgen, så den leken hade hon tagit bort. Men vi hade så kul åt tipsrundan så det gjorde inget, fast jag var nog rätt dålig som bara fick hälften rätt.. Barnen var, som vanligt, alldeles vilda hela dagen och somnade som stockar så fort vi satte oss i bilen. Ronja vaknade inte ens när Miguel bar ut henne ur bilen och klädde av henne, hon sov och sov och det gick inte alls att väcka henne. Helt slut. Och det var vi andra med :) kul att träffa lilla clara och Ella igen också, Attans vad dom små Sötisarna växer! Och Orri har jag ju inte sett på flera år! Det var superkul och supermysigt! Tack allihop för en underbar dag :)

Det blev en sen kväll Såklart eftersom barnen sov så sent, men lite mys hann mamman och pappan med också när dom väl hade somnat igen :)

Och imorse fick jag sovmorgon! Det var RIKTIGT längesedan! Kanske lite fel när det var farsdag, men miguel var vaken och nere så han kom upp och hämtade tjejerna, tack älskling!

Vi har inte hunnit med så mycket farsdagsfirande eftersom pappan i huset skulle jobba eftermiddag.. Jag hade köpt en tårta men den hann vi inte äta .. Men han hann öppna presenter iallafall! Inte så mycket det är lite tomt i plånboken tyvärr :( men det är ju tanken som räknas! Min egen pappa försöker jag förgäves få tag på, får försöka ringa nu igen!

Vi har haft besök idag också, mamma tog med sig min kusin Nathalie och hennes lilla Zelina, det skiljer bara 2 månader mellan Henne och Lova. Det var roligt! Det är inte så ofta vi ses nuförtiden.. Men hon kanske kommer på lördag :) Det känns lite konstigt, jag satt för tusan barnvakt åt henne förr och nu har hon en dotter som är lika gammal som min! Fast i min släkt får man ju barn tidigt, det var jag som var sen ;) jag var ju tvungen att träffa rätt karl först!

Nä nu ska barnen badas! Får se om jag får in lite fler bilder sedan!

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder er kamera tar! Kan inte du mejla mig de bilderna som du tog? Om du tog fler än dessa, de gick ju att spara ner :)Mitt kamera batt. dog ju i fredagskväll hann inte ta en enda bild :(
    Kortet på Lova i Claras vagn är ju dödsskönt, vilken gofis och Ronja gud va hon är duktig!!! Så snäll m minitjejerna.
    pussa på dom från mig!

    SvaraRadera
  2. Ja Lova verkade trivas bra i Claras vagn, konstigt med tanke på att hon avskydde sin liggvagn ;) självklart kan jag maila bilderna stumpan! Det blev några stycken iallafall :) Ja Ronja tycker att det är kul med bebisar och andra småbarn, det är bara hon och Lova som är i luven på varandra jämt :) puss och kram på er!

    SvaraRadera