fredag 20 november 2009

Symboler, trosor och risgryn

Veckorna springer fram och snart är det jul. Herregud! Julklapps- inköps- planen sprack i år igen. Jag tänker varje år att jag ska börja i tid, helst redan i januari! Och köpa lite då och då så att det slipper bli så dyrt och stressigt i december. Men icke! Inte har jag köpt en enda pryl än när det är bara en månad kvar.

Idag har jag varit i skolan en stund, försökte hitta nån slags symbol- bok, alltsåhade någon slags uppslagsbok över religiösa symboler är vad jag skulle behöva inför uppgiften som ska vara inne på måndag ;) Det gick inte så bra... Hittade inte en enda bra bok. Datorn jag glömt hemma så jag kunde inte leta där heller. Så jag gav upp! Familjen kom och hämtade mig och vi åkte hem till svärmor på lunch istället. En snabb sväng på stan hann vi med efteråt och jag har nu de dyraste trosorna någonsin i min ägo. Köpte ett helt underklädes set för bara lite till häromveckan. Men är de så sköna som min make säger så är de nog värda sina pengar :)

Nu har vi ätit tomte- gröt och det är snart nattningsdags. Jag trodde att alla barn tycker om tomte- gröt, men mina barn var inte direkt överförtjusta..? Hmm...Själv tyckte jag att det var lyx när jag var liten. Vi brukade alltid få det till frukost när vi hade sovit hos farmor och det var så mysigt :) Jag var väldigt fascinerad över att hon hade gröt i en plastkorv kommer jag ihåg ;) Nu äter väl ingen någon annan risgrynsgröt än den i plastkorv. Vem orkar stå och koka själv när det bara är att trycka ut den i en tallrik och stoppa in i mikron?

2 kommentarer:

  1. <3 <3 <3
    Vad önskas i julklapp av dig då ?
    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. oj oj...har inte funderat så mycket över det än! Men jag får väl roa mig med det idag kanske :) <3<3<3

    SvaraRadera