måndag 9 november 2009

Måndag igen och slut på det roliga..


.. Nej inte då! Attans vilken rolig lärare vi har i det här momentet! Och vilket roligt moment! Det handlar om myter, riter och symboler och överlycklig inser jag att jag tillslut får läsa 7.5p sånt som jag trodde att jag skulle få läsa när jag gick en 15p kurs som hette likadant- Tjoho! Den kursen var en riktig besvikelse.. Men nu så! :) nu är vi inne på min grej äntligen! Idag läste alla upp varsin myt och det blev från världens alla hörn, sedan diskuterade och analyserade vi dom utifrån olika synvinklar. Superkul!

Drog en lättnadens suck på rasten när Georg berättade att han också hade fått börja om från början med hemtentan (Georg är en gymnasielärare som jobbar på högstadiet och från början mest verkade bitter och sur, men jag har lärt mig att förstå honom och egentligen är han ganska rolig, han går kursen för att slippa jobba med högstadie- ungar ett tag ;) ) och han har också ångest över att han nog har tolkat frågorna fel. Då är vi 2, och är vi 2 kan vi vara fler och Isåfall kanske "pal" förstår. I hope!

Bilden är från dagens middag. Kom ju hem vid 17 med trötta och hungriga barn och det enda jag hittade som skulle gå ganska fort var köttbullar.. Åh vad tråkigt att äta Makaroner och köttbullar! Men en snabb titt i frysen och kylskåpet gav mig en idé :) slängde i lite ärtor, majs och paprika med pastasnäckorna, och när jag hade hällt av vattnet hade jag i lite grädde och kalvfond! Snabbt, enkelt och riktigt gott! Om jag får säga det själv ;) ser kanske inte mycket ut för världen, men värt att testas :) piffade ju upp Makaronerna lite! Fantasi är bra :)

Sedan åt vi farsdagstårta och drack julmust till barnens förtjusning! Och så var det läggdags.. Man hinner ju knappt träffa varandra i den här familjen just nu.. Men snart så!

Nä, undrar om jag ska ta en sväng på spikmattan så kanske man kan somna ikväll. Det har blivit så sena kvällar (och tidiga morgnar!) På sistone så lite avslappning kan ju inte skada!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar