söndag 22 november 2009

Söndag igen!


Jahopp, då var det söndag igen. Vart tog den här veckan vägen?! Känns helt galet, som att det var söndag igår. Kanske för att jag tog lite semester med resten av familjen..Det kändes som att vi kunde behöva vara hemma tillsammans samtidigt några dagar. På sistone har det ju varit en vuxen och två barn tillsammans bara.. Men nu är det slut på slappandet! Nu har den nya hemtentan kommit ut och det är dags att sätta igång! Har ett par veckor på mig. Konkreta frågor den här gången iallafall tack och lov så då går det nog lite lättare.

Igår tog vi en promenad i solen! Ronja skulle ju ha lördagsgodis och hade bestämt att hon skulle ha någon choklad som bara fanns på kiosken, så vi tog en promenix! Det visade sig att det var nötcreme hon ville ha ;) Köpte lite chips och läsk åt dem också sedan satte vi oss en stund så Ronja fick vila benen lite innan hemgång. Drack lite kaffe, åt klubba och byggde pussel :) Men Miguel var ju på väg hem från jobbet så han stannade och plockade upp Ronja på vägen eftersom hon var trött i benen. Jag och Lova promenerade hem också, Lova satt och sög på sin klubba i vagnen och kommenterade vad vi såg på vägen, men plötsligt reagerade hon inte när jag skulle visa henne alla fåglar uppe i himlen- HON HADE SOMNAT MED KLUBBAN I MUNNEN! ;)

Idag har vi varit på kalas, min mormor fyller år. Det var alldeles för längesedan vi var där.. Förra julen tror jag..Förutom att vi stannade och hejade snabbt i somras när vi åkte förbi och hon var sjuk.. Kul att träffa resten av släkten också. Det blir inte så ofta det heller nuförtiden. Man hinner ju inte inte annat än att gå i skolan, jobba, laga mat och natta barn känns det som! Och nu är det väl dags igen, att laga mat. Sedan Bolibompa, badning och nattning! Det går runt runt som i ett ekorrhjul ;)
Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar