onsdag 4 november 2009

Vaccineras eller inte Vaccineras, det är frågan..


Man hör så mycket om det Sablans vaccinet. Hur bra det är och hur mindre bra det kanske är. Hur ska man göra? Tidigare har jag bara ignorerat det, jag har helt missat det där med vaccinations- tider. Tills idag när jag hämtade Ronja och de hade satt upp en lapp på dagis.. Diskuterade lite med Sophie imorse också, det känns ju lite sådär nu när Schweiz har stoppat vaccinet för vissa grupper! Även om svenska smittskydds..bla bla säger att de inte kan förstå varför. Lova är ju för liten för sprutan och Miguel fick ta den igår, så det är Ronja och jag då Isåfall. Jag vet inte.. What to do, what to do??

Idag har jag testat att kolla på föreläsning i efterhand! Det var riktigt skönt att sitta där i soffan istället för i de där hårda aula- bänkarna. Och man kunde ju pausa när man ville ;) det är en helt annan stil på det här momentet, det var diskussioner hela tiden istället för att läraren bara sitter och pratar och pratar, me like! Det var ganska skönt att se att det inte bara var jag som inte dök upp också, det var ingen från Gävle där ;) men nu har jag lite press på mig igen, måste skriva ett par sidor om en myt tills på måndag! + läsa massa kapitel ur ett par böcker. Så det blir bib-hig imorgon. Skönt att vara hemma idag, kollade på föreläsningen och började söka efter myter på nätet men hittade inget bra. Så jag bestämde mig för att åka till biblioteket i skutskär istället, men så tänkte jag att barnen säkert skulle tycka att det vore kul majs, så jag åkte och hämtade Dem först! Vi kom hem med två böcker, ingen till mig ;) det var liksom inte lätt att hitta något där, särskilt inte när man skulle hålla koll på vildarna ;) men jag vet att det finns på hig och jag måste ändå dit för att få tag på de andra böckerna.

Jag planerar att bli färdig, eller åtminstone nästan, imorgon så att jag kan vara ledig med resten av familjen på fredag. Det skulle vara underbart efter de här senaste veckorna!

Nu ska jag försöka sova så att jag är pigg och alert imorgon bitti och kan sätta fart :)

1 kommentar:

  1. Ja du, jag vet inte hur länge. Sök på rainbow cake så borde den komma fram nånstans.
    Usch, jag har en hemtenta som jag fick lov att lämna in när jag har skrivro, men det kommer ju nya saker att göra hela tiden också. Gaah. =)

    SvaraRadera