lördag 10 oktober 2009

hmm...


Jag hann väl i princip trycka på knappen och skicka iväg förra inlägget innan ett nytt världskrig bröt ut.. Herregud vad humöret kan vända fort! Ena sekunden är dom bästisar och nästa verkar de göra allt för att Förstöra för varandra! Och Ronja började skälla om att jag inte hade låst dörren så att det har kommit in tjuvar för att hon hittade en teckning där det fanns en ritning på baksidan.. Problemet var inte ritningen utan att det inte var jag som hade gjort den, då måste det ha varit tjuvar här och ritat på hennes teckning ;) de tog saker av varandra, ryckte nappar ur varandras munnar, slogs och härjade. Nu ligger resterna av världskriget på vardagsrumsgolvet.. Med facit i hand så tror jag att de blev akut trötta båda två. De fick välling och blöjor så gick vi upp! Ronja har fått för sig att det är farligt att vara i hennes rum ensam så hon ville ligga i våran säng medans jag nattade Lovisen, men jag tror tusan att det var Ronja som somnade först! Nu är frågan: ska jag låta henne sova kvar eller försöka flytta henne till hennes säng? Risken finns ju att hon vaknar till och inte vill somna om.. Å andra sidan så blir det väldigt trångt om ett par timmar när Miguel kommer hem om hon ligger kvar..hmm.. Och vill jag göra något annat än att ligga här i mörkret så är det säkrast att flytta henne om jag inte ska behöva natta två barn igen.. Det blir nog så. Ett flytt- försök alltså. Sedan vette tusan, behöver ju verkligen plugga men hur kul känns det en lördag kväll?! Det känns lite som att det är alldeles onödigt också eftersom jag helt omöjligt kommer hinna läsa 500 sidor till på måndag.. Läsa bok kanske? Eller är det något på tv? Utan tidning har jag ingen aning.. Åh såg förresten att man kan börja samla på Gudfadern med Expressen! Vill ha vill ha vill ha!!! Det skulle vara något att ha det när Sopranos- boxen är slut! Men men.. Köpte ingen idag.. Nä, nu är det väl dags att flytta på barnet så att jag kan göra något roligt av min lördagkväll i min ensamhet!

1 kommentar:

  1. Tycker du är en duktig mamma som klarar det. Själv hade jag nog tagit spekpannan.. på mig själv

    SvaraRadera