söndag 18 oktober 2009

Mys- lördag och nu trött- söndag



Det blev en riktigt myskväll igår med tända ljus, ost & kex, lite vin och Thick as Thieves, en riktigt bra film. Jag tycker om filmer där man blir lite överraskad i slutet över att det inte alls var som man hade tänkt. Och i den här filmen haglade överraskningarna i slutet! Se den :)

Lova sov ovanligt bra, jag sprang upp några gånger men hon sov alltid när jag kom upp- det finns hopp! Äntligen! Annars vaknar hon ju och gråter och letar nappar hela tiden på nätterna.. Men jag kommer inte ihåg att hon har väckt mig i natt? Hon sov så bra att vi blev kvar nere ganska länge och kramades i soffan och tittade på TV efter filmen också, lite för länge. Känner mig helt slut nu, kom inte i säng förrän vid 1 och det tog en stund att somna.. Tur att Lova inte är så morgonpigg! Hon var vaken en stund innan jag tittade på klockan men då var hon 8.43 iallafall.

Ja vad ska man hitta på idag då? Solen skiner idag, det var längesedan! Mamma skulle komma hit idag och "städa in" leksaker med barnen inför vintern, men jag vet inte när hon kommer..Vet inte när Ronja kommer hem heller..Ronja insåg vid middagen igår att det var lördag och blev jätteledsen för att hon inte fått åka till farmor och farfar, så hon ringde dit och snyftade lite så fick hon åka tillslut. Man kanske skulle tvätta, den där tvättkorgen är ju konstant överfull! Jag har tvättat ett par maskiner om dagen nu men inte syns det, så fort det försvinner lite kommer nytt.. Det är fördelen med att bo i hyreshus och ha tvättstuga ;) Då får man undan allt! Det tar ju sån tid att få det torrt nu...Blir bättre när det blir vinter på riktigt och vi börjar elda i kaminen. Nu: KAFFE! Och torka snorig barn- näsa...

på bilden: mamma och Ronja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar