onsdag 14 oktober 2009

Vinden har vänt

Då har jag ändrat min ansökan ändå..Nu står Jungiansk psykologi på första plats, religion och sexualitet på andra och Religionsvetenskap B på tredje.. Om jag har gjort rätt vet jag inte.. Fast magkänslan är bra! Men om det funkar för min examen vet jag inte än. Har ringt både Åke på institutionen för humaniora och studievägledaren, men det är tydligen inte bara jag som har sista- minuten- ångest för det bara tutar upptaget...Har skickat iväg ett varsit mail till dem och hoppas att någon hinner svara innan jag går och lägger mig imorgon kväll.

Jag skickade ju ett flertal mail redan i april till den där studievägledaren som jag fortfarande inte har fått svar på..hmmm...Så särskilt stort förtroende för henne har jag inte! Åke Tilander däremot är en trevlig prick, hoppas att han inte är alltför upptagen bara...

Jag kände verkligen imorse när jag läste igenom alla papper igen att det är det här jag vill göra. Hoppas hoppas HOPPAS att det funkar!!! Håll gärna tummarna för att jag får ett positivt svar på mailen, eller åtminstone ett svar överhuvudtaget.

Annars har jag inte gjort så mycket idag. Planen var att jag skulle åka till skolan och läsa, men det blev inget av det eftersom jag har ringt, funderat, sökt kurser och mailat hela förmiddagen. Miguel jobbar ju eftermiddag och då är barnen lediga så jag hade bara hunnit dit och vända om jag hade åkt när jag var färdig med allt det andra. Istället har jag plockat undan massa tvätt och disk och tvättat och diskat ännu mer! Städade barnens lekrum också som mer såg ut som ett slagfält än ett lekrum. Hängde upp lite tavlor på väggarna därinne så att det skulle se lite mysigare ut. Det ser ganska vitt och sterilt ut annars eftersom det från början var mitt arbetsrum. Men nu finns lite annat att titta på! Nu sover barnen och jag ska väl kolla mailen en gång i minuten och kanske försöka läsa lite. Läsa färdigt Kristendomen eller börja med Islam som vi ska ha läst tills på måndag? Många frågor idag, inte lika många svar...

Snöat har det gjort idag också! Eller det var nog mer som hagel. Sak samma tycker jag, det betyder hur som helst att den riktiga vintern är på ingång och att jag snart kommer att förvandlas till en björn som letar efter sitt ide..Avskyr snö...Avskyr vinter... Jag vill ha tillbaka sommaren!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar