onsdag 28 oktober 2009

Så mörkt det är ute...

Jag är verkligen ingen morgonmänniska. Jag kan ärligt säga att jag funderade på att skita i alltihop när väckarklockan ringde. Kvart i 6. Hua. Det känns dessutom som att den ringde alldeles för tidigt. Men jag måste ställa klockan tidigare än jag måste gå upp, jag är nämligen en s.k. snooze- expert. Men udag var jag väl alldeles för rädd att inte vakna igen om jag snoozade för jag somnade då inte om.

Nu har jag hunnit med det mesta redan, druckit en kopp kaffe, kollat hur dagens schema ser ut, dubbelkollat att bussen går 7.10 så jag inte gick upp så här ttidigt helt i onödan för att jag missar bussen, och gjort lite såna där hygieniska bestyr. Och klockan är bara halv 7. Sängen väger fortfarande mer än åtminstone Metodistkyrkan.

Oj oj oj, en hel dag på resande fot. Jag får vara glad om jag hinner träffa barnen alls idag. Men planerad hemresa är 15.30 så vi borde ju vara i Gävle 17.30. Sedan beror det ju på vad jag hinner med för buss till Skutskär förstås... Lång dag utan familjen, det är inte så vanligt. Älskar er!!

Appropå familjen så var Ronja så söt igår när hon skulle sova. Hon låg alldeles tyst så jag trodde att hon höll på att somna, men så plötsligt säger hon :

"Mamma, ska du åka bort imorgon? Till de där kyrkorna? Alla olika kyrkor?"

"Ja, det ska jag. Jag åker innan ni vaknar och kommer hem på kvällen."

"Jaha. Ska det bli roligt?"

"Ja, det ska det bli! Tror jag.."

"Ja det blir nog roligt mamma.Du har ju aldrig varit där! Du får ju bara vara i skolan och läsa och läsa."

Ibland känns hon större än vad hon är min lilla snart tre och ett halvt åring :)
Nej, jag ska väl snart börja göra mig iordning. Dricka lite mer kaffe först och titta om vi har något ätbart att stoppa ner i väskan. Frukost så här tidigt var ju inte att tänka på. Hinner väl inte skriva så mycket i bloggen idag, men jag kanske kan uppdatera med lite bilder!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar